Bestellen
Een account aanmaken
Om een bestelling te plaatsen bij Industriebouwen moet u niet inloggen, eenvoudig en snel. Het aanmaken van een klantaccount heeft wel een aantal voordelen, zoals:
- Sneller bestellen omdat uw gegevens al zijn ingevuld.
- De status van uw bestelling volgen op uw persoonlijke accountpagina.
- uw bestelgeschiedenis bekijken en snel en eenvoudig herhaalbestellingen plaatsen.
Een account aanmaken is zo gebeurd, als u een account wil aanmaken kan dat als volgt:
- Klik rechtsboven op de pagina op ‘Registreren’
- Vul uw e-mailadres in en kies een wachtwoord, klik vervolgens op ‘Registeren’.
- U wordt nu direct ingelogd en doorgestuurd naar uw accountpagina.
- Op uw accountpagina kun u uw persoonlijke gegevens wijzigen en aanvullende gegevens invullen, zoals uw bezorg- en factuuradres.
Inloggen
- Als U al een account hebt aangemaakt kun u op iedere pagina inloggen door rechts bovenaan de pagina op ‘Inloggen’ te klikken. Vul uw e-mailadres en wachtwoord in en klik vervolgens op de knop ‘Inloggen’ om in te loggen.
Wachtwoord vergeten
- Klik op Wachtwoord vergeten? als u uw wachtwoord vergeten bent en vul uw e-mailadres in. Binnen enkele minuten ontvangt u per e-mail een link waarmee u een nieuw wachtwoord kan instellen. Kies altijd een uniek en veilig wachtwoord, met 8 of meer tekens en een combinatie van kleine letters, hoofdletters, cijfers en speciale tekens.
E-mailadres vergeten
- Als u het e-mailadres van uw account vergeten bent kan u contact opnemen met onze klantenservice.
Een bestelling plaatsen
Om een bestelling te plaatsen volgt u deze simpele stappen:
- Kies de gewenste artikelen
- Standaard artikelen (accessoires, schroeven,…):
- Indien nodig, kies een type (in geval van schroeven)
- Vul het aantal stuks in (let op, sommige artikelen bevatten reeds meerdere aantallen)
- Klik op de knop ‘In winkelmand’
- Artikelen op maat (sandwichpanelen, geprofileerde platen,…)
- Selecteer de gewenste opties
- Vul de gewenste lengte in
- Vul het gewenste aantal in
- Klik op de knop ‘In winkelmand’
- Klik op:
- ‘Winkelmand’ boven in het top menu, of
- ‘Winkelmand bekijken’ onder het lijstje van de Winkelwagen in het zijmenu
- Standaard artikelen (accessoires, schroeven,…):
- Bepaling van transport:
- Indien u producten hebt besteld die via pakketpost verzonden kunnen worden, wordt direct de verzendkost hiervan weergegeven.
- Indien u producten hebt besteld die via zwaar transport geleverd moeten worden, doet u het volgende:
- Vul de postcode van het leveringsadres in
- Klik op ‘Totalen bijwerken’
- De shop zal dan het aantal transporten bepalen en de kost ervan opgeven
- Indien u bij levering over een vorklift of kraan beschikt kan u de kost hiervan uitvinken
- Klik op ‘Doorgaan naar afrekenen’
- Nog geen account? Vul dan alle gegevens in
- Uw facturatiegegevens
- Indien de producten ergens anders geleverd moeten worden zorgt u dat dit aangevinkt is en vult u ook het leveringsadres in.
- Aan de hand van de postcode worden de transportkosten definitief vastgelegd
- U kan ineens uw account registreren door ‘Een account aanmaken?’ aan te vinken. Daarbij geeft u dan ook ineens uw gewenst paswoord op.
- Kies een betaalmethode
Er zijn verschillende methodes om af te rekenen, voor geen enkele zijn er bijkomende kosten.- Bancontact/Mister Cash
- Sofort Banking
- KBC/CBC Payment button
- Belfius Direct Net
- Bankoverschrijving
- Voor de volledigheid kan u altijd de algemene voorwaarden lezen waarna u kan aanvinken dat u akkoord gaat. Uw bestelling kan anders natuurlijk niet doorgaan.
- Controleer en bevestig uw bestelling om af te ronden.
- Overloop het overzicht dat u op de pagina terugvindt om zeker te zijn dat alle producten en gegevens correct zijn.
- Klik op ‘Bestelling plaatsen’ om het hele proces af te ronden.
- Hebt u tijdens het bestelproces toch problemen, dan kan u steeds contact met ons opnemen zodat we u op afstand kunnen helpen.
De status van uw bestelling volgen
Nadat de bestelling is geplaatst wordt u via e-mail op de hoogte gehouden over de status.
- Orderbevestiging
Nadat uw bestelling is geplaatst ontvangt u binnen enkele minuten een bevestiging per e-mail. Daarin staat een overzicht van de bestelling. Hebt u geen e-mail ontvangen? Controleer dan of de e-mail niet in de map ongewenste e-mail (spam) terecht is gekomen. Als dat niet het geval is kun u contact opnemen met onze klantenservice. - Betaalbevestiging
Zodra de betaling is ontvangen krijgt u daarvan per e-mail een bevestiging. Hou er rekening mee dat dit, afhankelijk van de betaalmethode, enkele werkdagen in beslag kan nemen. Nadat de betaling is ontvangen wordt uw bestelling door ons in behandeling genomen. - Verzendbevestiging
Onze producenten zullen doorgeven wanneer de verzending zal plaatsvinden. Uw bestelling zal dan een update krijgen waarvan u via mail een nota zal ontvangen. Indien u producten van meerdere producenten ontvangt krijgt u meerdere updates. - Afronding van bestelling
Zodra de laatste zending bekend is zal de bestelling de status afgerond krijgen. Ook hier zal u een mail van ontvangen.
Als u een account bij ons hebt kun u de bestelstatus ook altijd bekijken op uw accountpagina.
De bestelling wijzigen of annuleren
Hebt u een bestelling geplaatst maar wil u deze wijzigen of annuleren? Neem dan direct contact met ons op! Tijdens onze openingstijden kan u ons ook telefonisch bereiken.
Indien u producten op maat besteld hebt, hebt u jammer genoeg geen herroepingsrecht. We proberen wel de producent zo snel mogelijk te contacteren. Aangezien er een luik van ongeveer 7 dagen zit tussen bestelling en productie bestaat de kans dat we de productie alsnog kunnen annuleren. Afhankelijk van het product kan hier wel een kost aan verbonden zitten.
Voor sommige producten hebt u wel herroepingsrecht. U kan die producten kosteloos annuleren zolang deze niet verzonden zijn. Indien u ze wel al ontvangen hebt staat u zelf in voor de verzendingskosten en eventuele minwaarde door beschadiging aan verpakking of gebruik van de producten.