Ontvangen

Transport met oplegger:

We contacteren u ±7 dagen voor levering om verdere details van de levering te bespreken. Wij zullen met u een dag vastleggen waarop de levering zal gebeuren. Een vast tijdstip kan niet bepaald worden omdat de aangestelde transporteur zijn routes zelf zal bepalen, dit i.v.m. fileleed in België.

OPGELET: Er moet ALTIJD iemand aanwezig zijn om de transporteur te ontvangen en de vrachtbrief af te tekenen. Indien er meerdere transporten zijn moet voor elk transport getekend worden! Indien niemand kan aftekenen komen er extra transport kosten bij die eerst betaald moeten worden alvorens de producten opnieuw geleverd kunnen worden, bovendien kan er een toeslag aangerekend worden voor tijdelijke opslag van uw producten.

Kooiaap: Bij het lossen van de grote producten wordt er gebruik gemaakt van een kooiaap. Hiervoor wordt 85€ excl BTW bijgeteld. Indien u hier zelf over beschikt (of een vorkheftruck) en deze kan besturen, dan kan u deze kost bij bestelling verwijderen. Bij elke oplegger moet steeds een kooiaap voorzien worden, dit is geen eenmalige kost voor een volledige bestelling. Een kooiaap kan enkel producten afladen tot 8m lengte. Indien u langere panelen nodig hebt moeten deze gelost worden met een kraan en deze moet u zelf voorzien.
Indien u zelf de producten lost moet u wel tekenen voor ontvangst voor u begint te lossen.

Bij ontvangst moet u de producten grondig controleren:

  • Hebt u de correcte producten ontvangen?
    U hebt voldoende tijd om met uw bestelbon de producten te controleren om zeker te zijn dat alles volgens bestelling is geproduceerd:

    • Kleur
    • Liniëring (motief)
    • Dimensies (lengte, breedte, dikte)
    • Aantallen
  • Is er schade van het transport?
    • Indien dit het geval is neemt u eerst foto’s van de schade en de manier waarop het vermoedelijk schade heeft opgelopen tijdens het transport.
    • Indien dit het geval is neemt u eerst foto’s van de schade en de manier waarop het vermoedelijk schade heeft opgelopen tijdens het transport.
      U laat op de leveringsbon de schade noteren alvorens u tekent voor ontvangst. Melding op de vrachtbrief is zeer belangrijk om eventueel compensatie te ontvangen. Bij duidelijke schade kan de leverancier de producten terug meenemen. In geval van betwisting zullen ze het achterlaten zodat de producent het verder kan onderzoeken. In dat geval neemt u ook zo snel mogelijk met ons contact op.
  • Bij tekening voor ontvangst wordt u volledig verantwoordelijk voor de materialen. Enige schade aan de producten kan niet meer gecompenseerd worden.
    LET WEL: U hebt wel nog steeds recht op garantie. Mocht u bij het verder uitpakken of verwerken van de materialen merken dat er fabricagefouten zijn of een andere vorm van schade, dan kan u altijd contact opnemen zodat we dit gezamenlijk verder kunnen uitzoeken. U moet dit wel uitgebreid documenteren met foto’s.

Pakketverzending:

Kleine verzendingen gebeuren met een verzendingsdienst die bepaald wordt door de producent. In de meeste gevallen zal dit TNT of DHL zijn.
Zoals met elke verzendingsdienst zal de chauffeur zich aanmelden op het leveringsadres en moet u tekenen voor ontvangst. Indien u niet thuis bent zal deze een boodschap achterlaten wanneer deze zich opnieuw zal aanbieden of verdere instructies voorzien om een nieuwe leverdatum af te spreken. Pakketten worden afgeleverd tot de eerste afsluitbare deur op de begane grond. Het is niet mogelijk de bestelling op een postbusadres te laten bezorgen. Onze leveranciers bezorgen standaard op werkdagen tussen 8:30 uur en 18:00 uur.