Zoeken
Generic filters
Filter by Custom Post Type

Administratie en professionals

Zet uw administratie op orde

Administratie in de industriebouwWanneer u uw administratie vanaf het begin op orde hebt, gaat u beter voorbereid zijn. Onder deze sectie proberen we u van voldoende informatie te voorzien. Zo kan u zo goed mogelijk gewapend aan uw eigen project starten en hebt u niet het gevoel dat u in het diepe springt.

Wanneer u de beslissing neemt om een nieuwe productiehal, een nieuw kantoor of zelfs een woning in industriebouw neer te zetten, dan komt er veel op u af. Kan u ergens onafhankelijk advies inwinnen?

Iedereen weet dat men moet bouwen met een architect, maar dan? Uw architect weet veel, heel veel zelfs, maar weet hij of zij alles?

Kan u best bij een bevriend aannemer terecht of gaat hij zijn commerciële belangen zelf behartigen? Bouwen is namelijk niet goedkoop en elke onderneming moet natuurlijk zijn omzet halen. Laat u prijs maken door een aannemer die alles ineens uitvoert met behulp van zijn eigen onderaannemers? Ook als u weet dat deze steeds zijn percentje meepikt?

Of kiest u voor een projectleider die uiteraard ook zijn kost meebrengt, maar wel aan uw zijde staat en de werken opvolgt samen met de architect. Zo worden problemen hopelijk sneller opgevangen en kan u zo geld besparen?

Wanneer komt een ingenieur in het verhaal terecht?

Zijn goedkopere alternatieven altijd goedkoper of is goedkoop duurkoop? Wat kost een industriebouw eigenlijk?

U gaat bouwen, wat nu?

U wil als kleine zelfstandige uw eerste productiehal neerzetten, misschien met een kantoortje er bij. Mogelijk huurt u een grote bureauruimte voor uw firma en u wil graag zelf een groot kantoor neerzetten. U hebt een stevig kapitaal opgebouwd en in plaats van het op een renteloze rekening te zetten of u te wagen op de beurs wil u vastgoed neerzetten en de huur laten renderen… Eender welke reden en welk gebouw, zonder grond kan u niet bouwen, u moet dus eerst op zoek naar bouwgrond. U analyseert uw wensen, die van uw firma, u kijkt mogelijk ook even naar uw werknemers en u bepaalt enkele locaties die ideaal zijn voor uw nieuwe vestiging.

Wanneer u het ideale lot gevonden en gekocht hebt kan u verder met de volgende stap. U hebt wensen en ideeën en wie anders dan een architect om deze om te zetten naar een realistisch ontwerp. Zij hebben verder alle kennis in huis om u doorheen het volledige project te loodsen. Ze analyseren uw verwachtingen en problemen, noden en werking van uw zaak of firma om het om te zetten naar een functioneel plan, esthetisch aantrekkelijk gebouw en overeenkomstig met de geldende bouwvoorschriften.

Wanneer u tevreden bent met de plannen komt uw handtekening er nog onder en worden ze ingediend op de dienst ruimtelijke ordening en gaan deze doorheen de molen. Afhankelijk van de ligging zullen bepaalde diensten bijkomend advies verlenen of eisen stellen (dienst wegen en verkeer indien gelegen langs gewestwegen en er reclameconstructies voorzien worden, agentschap natuur en bos indien er kapvergunningen nodig zijn, etc…). Voor sommige industriegebieden zijn er ook nog werkgroepen die het esthetisch ontwerp beoordelen om diversiteit in de gebouwen te houden en het gebied aantrekkelijk te houden voor toekomstige investeerders.

U kan vervolgens enkele richtingen uit

  • U neemt een aannemer onder de arm en hij regelt vanaf dat moment alles. Uiteraard betaald u dan ook voor alles.
  • U neemt een projectleider onder de arm die alles voor u regelt met uw belangen ter harte. Zo geeft u zeker niet teveel uit.
  • U houdt zelf de touwtjes zoveel mogelijk in handen.
    • U zoekt een ingenieur die voor u werkt. Zo heeft u alvast deze kost exact in handen. U krijgt bovendien een schatting van het gewicht van de constructie. De offertes van de aannemers zullen dus dichter bij elkaar liggen omdat er niet geschat moet worden.
    • U gaat nog een stapje verder en neemt ook een tekenaar in dienst. Deze tekent het hele gebouw voor u uit en kan voor de offertefase van de aannemers alles exact doorgeven. Wandbekleding, dakplaten, panelen, plinten, staal,… Alles kan bijna exact berekend worden en u hebt heel veel controle over de offertefase.
    • Een EPB-verslaggever kan u adviseren op het gebruik van de juiste materialen om energie-efficient te bouwen. Met wat simulaties kan er snel bekeken worden hoe u met minimale investering het maximale kan besparen op verbruik.
    • U kan tevens een veiligheidscoördinator zelf aanstellen. Deze zal toezicht houden op de werkzaamheden en uw aannemers op hun verantwoordelijkheden wijzen. Ongelukken gebeuren nu eenmaal regelmatig. Voorkomen is beter dan genezen.

Hebt u vragen, een opmerking of een suggestie? Hebt u iets foutief opgemerkt? Neem dan zeker even contact met ons op.

 

Wat denkt u?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

* Checkbox GDPR is verplicht

*

Ik ga akkoord

Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.
Winkelmand opslaan en/of emailen
Uw winkelwagen zal worden opgeslagen en u zal een link ontvangen. U, of iedereen met deze link, kan dit gebruiken om de winkelmand te herstellen.
Terug Winkelmand opslaan en/of emailen
Uw winkelwagen zal worden opgeslaan met productafbeeldingen en informatie en winkelwagen totalen. Daarna kan u deze winkelmand verzenden naar uzelf of iemand anders op elk ogenblik.
Uw winkelmand email is verzonden :)